Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 27 Ogos 2010

KELEBIHAN UMAT MUHAMMAD MENURUT NABI ADAM


DIKISAHKAN bahawa Nabi Adam as telah menjelaskan: “Sesungguhnya Allah SWT telah memberikan kepada umat Muhammad SAW empat kemuliaan yang tidak diberikan kepada aku:

1. Taubat aku hanya diterima di kota Mekah, sedangkan taubat umat Muhammad SAW di terima di mana sahaja tanpa mengira tempat oleh Allah SWT.

2. Pada mulanya aku berpakaian tetapi, apabila aku berbuat derhaka, maka Allah SWT menjadikan aku telanjang. Manakala apabila umat Muhammad SAW membuat derhaka dengan bertelanjang, Allah SWT memberi mereka pakaian.

3. Ketika aku telah melakukan derhaka kepada Allah, maka Allah SWT telah memisahkan aku dengan isteriku, Hawa. Manakala bila umat Muhammad SAW berbuat derhaka Allah SWT tidak memisahkan isteri mereka.

4. Memang benar aku telah derhaka kepada Allah SWT di syurga dan aku dikeluarkan dari syurga. Tetapi umat Muhammad SAW derhaka kepada Allah akan dimasukkan ke dalam syurga apabila mereka bertaubat kepada Allah SWT.

Fikir dan renungkanlah makna tersirat daripada penjelasan Nabi Adam as itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog