Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 28 Ogos 2010

Sultan Selangor Murka: MELAYU BANGSAT MEMBANGSATKAN AGAMA ISLAM


PADUKA Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah murka dan dukacita dengan tindakan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching menyampaikan sumbangan dan 'tazkirah' di ruang solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral, Ahad lalu. Sehubungan itu, baginda menitahkan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) melakukan siasatan serta mengambil tindakan segera terhadap pengurusan surau yang terlibat.

Pengerusi MAIS, Datuk Mohamad Adzib Mohd. Isa berkata, selepas siasatan dibuat, pihaknya membuat keputusan untuk mengambil alih Surau Al-Huda dan menguruskan pentadbiran surau itu serta-merta.

Kelmarin sebuah lagi masjid yang dikuasai puak-puak bangsat dari pembangkang, menerima seorang lagi kufar (kafir harbi – kafir yang memusuhi Islam) menjejakkan kaki ke tempat sujud orang Islam di Selayang.

Sebagaimana diberitakan Akhbar Sinar, kejadian serupa berlaku di Masjid At-Taqwa, Selayang di mana MP PKR Selayang, William Leong diterima dan dibenarkan masuk ke ruang tempat solat untuk bergambar dan berucap sambil menyampaikan sumbangan. Dengan wajah ceria dan tersengih-sengih gembira, puak Melayu bangsat dari pembangkang bukan main megah lagi bergambar menerima sumbangan dari puak kufar berkenaan.

Nampak sangat puak-puak Melayu bangsat jenis itu tersangat mudah dibeli atau digula-gulakan dengan wang ringgit. Kerana wang yang tak seberapa, mereka sanggup mencemar kesucian ajaran Islam. Tempat sujud para imam dan umat Islam di masjid itu dibenar untuk dipijak oleh kaum kufar. Etika dan adab ‘rumah Allah’ tercemar kerana sikap jawatankuasa masjid yang membelakangkan susila kerana fahaman politik sempit. Secara tidak lengsung mereka menyerlahkan puak mereka sebagai ‘Melayu bangsat’.

Kini, Sultan Selangor telah murka kerananya dan MAIS diberikan satu tanggungjawab berat untuk menjaga dan mencegah daripada berlakunya perkara serupa di masjid-masjid dalam negeri Selangor.

Persoalannya, kenapa selepas menerima arahan Sultan barulah pihak MAIS hendak bertindak? Selama ini pihak MAIS buat apa? Tidur...? Takkan nak tunggu media seperti para blogger dan akhbar serta TV menyiarkan berita kemungkaran itu, barulah MAIS terbangun dari tidur?

Tidak mustahilkah ada kebenarannya pendapat yang mengatakan bahawa sebahagian daripada penjawat awam dalam Majils Agama Islam Negeri-negeri sendiri ada yang berpihak kepada pembangkang dengan menganggap mereka lebih Islamik?

Sama-sama kita semua tunggukan jawapannya daripada pihak berkenaan. InsyaAllah, para blogger yang prihatin akan mendedahkan kegiatan serupa, sekiranya selepas Sultan menitahkan supaya diambil tindakan terhadap perlakuan mungkar sedemikian, berulang.

Biasanya, puak-puak Melayu bangsat itu tidak mempedulikan arahan pihak berkuasa mahu pun titah Sultan. Kalau Sultan pun pernah mereka caci maki dan hina, inikan pulak arahan yang hanya boleh dilaksanakan oleh pihak Majlis Agama Islam Negeri. Tentunya mereka akan langgar dan pelanggaran itu memang disengajakan bagi menunjukkan kekuatan mereka sebagai pembangkang.

Perlakuan sedemikian jelas membuktikan bahawa puak pembangkang dari kaum kufar sedang berusaha keras memenangi sokongan orang Melayu dengan menabur sedikit wang bantuan kepada masjid dan surau sempena bulan Ramadhan yang mulia, untuk PRU akan datang. Dan puak Melayu bangsat yang lemah fikiran serta dibutakan hatinya oleh Allah SWT itu tanpa segan silu menerimanya walaupun terpaksa menggadaikan kesucian ajaran agama Islam.

Kalau bercakap atau berhujah, merekalah kononnya yang paling kental semangat dan perjuangan Islamnya. Inilah akibatnya apabila agama Islam dijadikan alat politik.

Dengan kudrat dan iradat Allah SWT, di bulan Ramadhan yang mulia serta banyak keberkatannya ini, mereka dijelmakan menjadi pengkhianat kepada ajaran agama Islam. Kesucian Islam mereka cemar dengan sewenang-wenangnya.

Untuk itu bertepatanlah perbuatan itu dengan sebuah Hadis Rasulullah SAW yang diriwayatkan At-Tarmizi, bermaksud:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan yang jahat). Allah SWT berfirman kepada mereka, ‘Apakah kamu tertipu dengan kelembutanKu? Atau kamu terlampau berani berbohong kepadaKu? Demi kebesaranKu, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu).”

Demikian juga dengan firman Allah dalam Surah Al-Jassiah, ayat 23, bermaksud: “Dengan yang demikian, bagaimana fikiranmu (wahai Muhammad) terhadap orang yang menjadikan hawa nafsu, Tuhan yang dipatuhinya, dan ia pula disesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya (ia tetap kufur ingkar), dan dimeterikan pula atas pendengaran dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya? Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesuadah Allah? Oleh itu, mengapa kamu (wahai orang yang ingkar) tidak beringat dan insaf?”

Sementara sebuah lagi hadis Rasulullah riwayat Muslim maksudnya: “Dari Abdullah bin ‘Amr r.a. katanya seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah SAW: ‘Orang Islam yang bagaimanakah yang paling baik?’. Jawab Rasulullah: Ialah orang-orang yang menjaga orang-orang Islam lainnya dari bencana lidah dan perbuatannya.”

Sebuah hadis lain yang diriwayatkan Muslim pula, maksudnya: Dari Abu Dzar r.a., katanya Rasulullah bersabda: “Sepeninggalanku kelak, akan muncul suatu kaum yang pandai membaca Al-Quran tetapi tidak melewati kerongkongan mereka (hanya sekadar baca sahaja). Mereka keluar dari agama seperti anak panah keluar dari busarnya, dimana mereka tidak pernah lagi kembali ke dalam agama itu. Mereka itu adalah sejahat-jahat makhluk dan tingkah laku mereka.”

Hayati dan fikir-fikirkanlah....

Pak Sulung: Yakin bahawa semua yang terjadi itu adalah bala dan bencana jiwa (hati) yang diturunkan Allah SWT khusus kepada umat Islam yang menjual agamanya kerana kepentingan dunia.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM TUAN..BEGITU LA KLU BANGSA MELAYU ITU SENDIRI SUDAH BERANI MENGKHIANATI BANGSA DAN AGAMANYA. MALAH KESOMBONGAN DAH BERTAKHTA DI HATI SEHINGGAKAN TITAH SULTAN DAH TAK DI PEDULI!..JGN SALAHKAN ORG MELAYU BANGKIT MENENTANG JIKA KEBIADAPAN SUDAH SAMPAI KE SATU TAHAP YANG TAK BOLEH DI MAAFKAN LAGI!

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog