Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 12 Mei 2011

‘Pandi Kutty’: NGO selar penafian Anwar

KETUA Pembangkang, Anwar Ibrahim dilihat semakin giat berusaha membersihkan diri dan reputasinya apabila menafikan gelaran pandi kutty yang disebutnya ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa berceramah di Klang, Sabtu lalu.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, sepanjang beliau mengenali Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu, Anwar memang sering menyalahkan semua pihak dan baginya hanya dia sahaja yang berada di kedudukan yang betul.

“Sejak tahun 1970 saya kenali Anwar termasuk ketika menjadi rakan tahanan ISA di Kemunting selama dua tahun, beliau sering mengatakan dia difitnah dan apa yang terjadi ke atasnya adalah konspirasi politik.

“Adakah Anwar lupa bahawa dia sering berucap dan memberi ceramah dengan melemparkan tuduhan terhadap ramai pihak? Bagi saya, ini adalah balasan Allah kepada perbuatannya selama ini,” katanya kepada Utusan Malaysia pada Rabu.

Semalam, Anwar mengakui bahawa beliau ada menyebut perkataan pandi kutty yang bermaksud ‘anak babi’ dalam ceramahnya Sabtu lalu.

Bagaimanapun Anwar menafikan gelaran itu ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagaimana didakwa pelbagai pihak tetapi menujukan kepada UMNO.

Sementara itu, bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, sikap Anwar yang sering menafikan kenyataannya atas tujuan ingin bersihkan nama dan kedudukannya dalam dunia politik adalah sia-sia.

“Anwar perlu ingat pada bidalan Melayu, ‘terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya’. Saya lihat Anwar sebenarnya sedang menghadapi penyakit ‘sindrom penafian yang kronik’.

“Penafian Anwar itu sebenarnya menghina dirinya sendiri dan seluruh pengamal media khususnya wartawan di negara ini,” katanya.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Umno hanyalah sebuah pertubuhan. Ia bukan benda atau manusia atau haiwan. Yang menjadi ahli Umno ialah orang Melayu Islam, kecuali sedikit kaum bumiputera Sabah yang bukan beragama Islam.

Apabila Anwar mengaku dia menujukan perkataan  ‘pandy kutty’ itu kepada Umno, tidakkah bermakna dia bermaksud semua ahli Umno adalah ‘anak babi’? Dan oleh kerana Umno itu diketuai oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, selaku Presiden tidakkah perkataan itu boleh dianggap dituju kepada beliau.

Oleh kerana Anwar sering menuduh segala pendedahan salahlaku seks yang diterimanya adalah konspirasi DS Najib, maka tidakkah kata-kata itu tertuju khas kepada DS Najib?

Siapa yang Anwar cuba nak tipu hidup-hidup bagaikan semua yang mendengar ucapannya itu adalah orang bodoh?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog