Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 15 April 2011

Azmi Zainal mungkin hadapi tindakan tegas

SEORANG pegawai perisikan tentera, Leftenan Kolonel Azmi Zainal Abidin, bakal berdepan tindakan tegas di bawah Akta Angkatan Tentera jika terbukti beliau membuat kenyataan palsu bagi tujuan memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, siasatan serta merta sudah dijalankan terhadap Azmi Zainal sebaik sahaja pengendali laman web antikerajaan, Raja Petra Kamaruddin mendedahkan pembabitan pegawai tentera itu dalam usaha terancang bagi menyekat Najib daripada menjadi Perdana Menteri.

Katanya, berkuat kuasa serta merta juga, Azmi Zainal tidak lagi bertugas di Kor Risik sebaliknya, ditukarkan ke bahagian pentadbiran, di Wisma Kementerian Pertahanan.

Raja Petra tahu lebih banyak rahsia dan Anwar dah tak siuman....
UMNO dan Barisan Nasional (BN) harus bersiap sedia untuk dituduh oleh Anwar Ibrahim sebagai dalang di sebalik pengakuan Raja Petra Kamaruddin berhubung isu tuduhan Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Zahid Md. Arip berkata, ia merupakan amalan biasa Anwar dan rakyat yang berfikiran waras digesa supaya tidak 'menghinakan' diri sendiri untuk berketuakan pemimpin yang tidak siuman itu.

Menurut beliau, selepas mempertikai kesahihan rakaman video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang baru-baru ini, Anwar juga diyakini akan melakukan tindakan sama terhadap kesahihan klip tayangan temu bual yang disiarkan TV3 itu pula.

''Saya anggap Anwar sudah tidak siuman kerana sanggup berbuat apa sahaja tanpa mengira dosa pahala, halal haram. Orang yang tidak siuman, tidak layak untuk menjadi pemimpin.

''Justeru, UMNO dan BN harus bersiap sedia untuk dituduh sebagai dalang di sebalik pengakuan Raja Petra,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada pengakuan Raja Petra menerusi Buletin Utama semalam yang mendakwa beliau dipengaruhi dan didesak beberapa individu tertentu dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Mohd. Zahid berkata, di sebalik tekanan demi tekanan yang diterima Anwar, pihaknya juga yakin bahawa Ketua Pembangkang itu akan bertindak melarikan diri ke luar negara bagi mengelak daripada menghadapi kebenaran.

Sementara itu, bekas Setiausaha Sulit Anwar, Muhammad Rahimi Osman berkata, Raja Petra diyakini mengetahui lebih banyak rahsia dan penglibatan Anwar dalam memburuk-burukkan kerajaan.

''Sama seperti dalam kes saya, Anwar sanggup memfitnah Perdana Menteri dan isteri semata-mata untuk mendapatkan kuasa. Malah beliau juga telah memonopoli fitnah ini untuk mengarahkan seluruh jenteranya menyerang Perdana Menteri dan isteri," katanya.

Bekas ketua Angkatan Muda Kelantan (AMK) Selangor, Hamizun Khairuddin pula berkata, sebagai konsultan dan penasihat media nombor satu kepada Anwar, Raja Petra sudah semestinya menyimpan banyak maklumat utama berkaitan aktiviti ketuanya itu.

''Pendedahan Raja Petra ini adalah kebenaran nyata yang sudah disimpan bertahun-tahun lamanya oleh beliau. Alhamdulillah, Raja Petra sudah tidak sanggup lagi menjadi tali barut Anwar dan menyebarkan fitnah terhadap pemimpin negara," kata beliau.

Mengulas isu sama, bekas Setiausaha AMK, SD Johari Md. Yassin memberitahu pendedahan Raja Petra merupakan satu lagi siri penipuan Anwar yang dilakukan secara terancang, berterusan dan konsisten.

''Begitu pun saya yakin Pas akan tetap menyokong Anwar dan menghentam Raja Petra sekali gus menjadi pencuci dosa Anwar semata-mata kerana kepentingan politik," katanya.
- Utusan

SATU MELAYU:
Pendedahan dan pembongkaran rahsia konspirasi Anwar Ibrahim terhadap Datuk Seri Najib dan isteri mula terdedah sedikt demi sedikit melalui pelbagai orang yang dulunya menyokong Anwar dan PKR, tapi telah lari lintang pukang meninggalkan bekas pemimpimpin ABIM dan partinya kerana menyedari buruk laku serta pembohongan yang jadi amalan Anwar sejak dulu, kini dan selamanya.

Selepas ini tak tahulah apa lagi yang akan terdedah. Bekas rakan, sahabat dan penyokong setia Anwar seolah berlumba-lumba mendedahkan segala konspirasi dan keburukan Anwar yang mereka ketahui kerana turut terlibat dengannya.

Inilah keadilan demi keadilan yang dipohon oleh rakyat.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog