Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 13 April 2011

Parti Cinta Malaysia Ingatkan Rakyat Sarawak Bahayanya Undi DAP

PARTI Cinta Malaysia (PCM) mengingatkan rakyat Sarawak supaya tidak mengundi DAP atau Pakatan Rakyat jika mereka tidak mahu parti dari Semenanjung "mengambil alih" negeri ini jika mereka memenangi pilihan raya negeri Sabtu ini.

Naib Presiden PCM Huan Cheng Guan Selasa berkata: "Jika Pakatan Rakyat mengambil alih Sarawak, mereka akan bawa masuk orang mereka dari Semenanjung ke Sarawak untuk 'cari makan'".

Beliau berkata DAP telah berbuat demikian di Pulau Pinang apabila mereka mengambil alih pentadbiran negeri itu pada pilihan raya umum 2008 dan telah memberi layanan buruk kepada penduduk negeri itu.

Lim Kit Siang
"Mereka nombor satu dalam berbohong dan putar-belit. Mereka sanggup janjikan apa sahaja hanya untuk memancing undi. Mereka janji akan cat semula 15 blok pangsapuri Rifle Range di Pulau Pinang dalam masa sebulan jika mereka menang pada pilihan raya, tetapi sehingga kini tiada apa yang dilakukan.

"Mereka juga menggunakan taktik kekerasan untuk membuli peniaga kecil dan merobohkan gerai penjaja yang telah menyebabkan penduduk tempatan menderita. Juga tidak ada ketelusan dan tiada siapa tahu kontrak kerajaan negeri diberikan kepada siapa," katanya dalam kenyataan di sini Selasa.

Katanya Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng seorang yang panas baran yang gemar bertekak dengan semua orang dan hingga ke hari ini mentadbir negeri itu seperti mereka ialah pembangkang sedangkan mereka ialah kerajaan negeri.

"Mereka ialah kerajaan negeri yang tiada wawasan. Di manakah rangka tindakan bagi Pulau Pinang dan Butterworth. Mereka hanya tahu berbohong. Mereka hanya pandai mencetuskan isu perkauman dan agama dan suka menimbulkan kebencian, Mereka juga tidak boleh dikritik," katanya.

Huan Cheng Guan

Huan juga mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang ialah juara dalam mengeluarkan saman iaitu oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), yang menyusahkan penduduk Pulau Pinang.

"Mereka juga bijak memperdayakan orang ramai -- DAP bermaksud ‘Deceive All People’ (Perdaya Semua Orang). Sebaik mengambil alih kerajaan negeri Pulau Pinang, mereka menaikkan tarif air, bayaran tempat letak kereta...hari Sabtu dan Ahad pun kutip bayaran tempat letak kereta sehingga tengah malam," katanya.

Beliau berkata Lim ialah pemimpin yang tidak kenang budi, sebaik sahaja menawan Pulau Pinang, DAP menyingkirkan penyokong setia mereka seperti Thum Weng Fatt dan lain-lainnya.

Huan berkata mereka juga berjanji untuk memasang papan tanda jalan dalam bahasa Cina tetapi sehingga kini janji itu hanya tinggal janji.

"Saya menggesa penduduk Sarawak supaya tidak terperangkap dengan helah Pakatan, mereka sanggup janjikan apa sahaja tetapi akhirnya tidak dikotakan," katanya.

Pada pilihan raya negeri Sarawak ke-10 Sabtu ini, PCM buat julung kalinya bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri iaitu Simunjan, Balai Ringin, Ngemah, Machan, Kakus dan Bekenu, kesemuanya kawasan majoriti Melayu.
- Bernama

SATU MELAYU:
DAP dan PKR adalah parti keluarga. Siapa yang terpengeuh dengan mereka terang-terang telah tertipu. Kalau keluarga Anwar Ibrahim menguasai PKR, DAP pula adalah parti untuk keluarga Lim Kit Siang.

Kalau PKR menutamakan survival suami, isteri dan anak, DAP pula untuk kepentingan bapa, anak dan menantu. Smentara Pengerusi DAP – Karpal Singh, berjuang untuk anak beranaknya sahaja.

Rakyat peribumi Sarwak tidak sepatutnya terpengaruh dengan mereka yang tidak ada asas perjuangan yang kukuh selain daripada kepentingan peribadi semata-mata. Sebab itu mereka tidak berusaha untuk memajukan negeri yang mereka kuasai melalui PRU 2008, melainkan untuk meramaikan konco-konco mereka mendapat segala peluang yang ada ditangan mereka.

Sesungguhnya mereka – DAP, PKR dan PAS sangat ingin berkuasa di Sarawak kerana negeri itu kaya dengan hasil minyak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog