Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 15 Mei 2011

Bila Isu Video Tak Mampu Ditepis, Nik Aziz Bersembunyi Di Syurga Impiannya....

SETIAP kali Nik Aziz tak mampu berkata apa-apa lagi mengenai sesuatu isu yang memburukkan partinya, dirinya atau sekutu yang dipujanya, Mursyidul Am Pas itu akan berlari masuk ke syurga impiannya dengan ugutan akan menutup pintu untuk orang lain, terutamanya orang dianggap sebagai musuh.

Begitulah yang terjadi kepada Nik Aziz ketika berdepan dengan kemuncak perbicaraan kes liwat II dan kes Video Seks terlampau yang menimpa pemimpin pujaannya – Anwar bin Ibrahim.

Bila Nik Aziz merasakan Anwar akan kantoi dalam kedua-dua kes yang dihadapinya dan keluhan penyokong Pas nampak jelas tidak lagi menyetujui Pas dan pemimpin mereka menyokong Ketua Pembangkang bernama Anwar itu, Nik Aziz pun menutup hujah dan sokongannya dengan ugutan biasanya, iaitu tidak akan masuk syurga sesiapa yang mendedahkan aib Anwar.

Maknanya, Nik Aziz mengakui segala tuduhan di mahkamah dalam kes liwat II dan pendedahan video seks oleh Trio Datuk T itu adalah benar dan menjadi satu keaiban kepada Anwar.

Cuma Nik Aziz tak mampu mebela lagi dan sebagai penutup, isu pintu syurga impiannya ditutup rapat. Yang yakin dengan kata-kata Nik Aziz akan akur sementara yang meragui petuanya terus mempertikaikan kewajaran petua Pok Nik itu.

Mengulas mengenai petua terbaru ini Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin menyifatkan kenyataan Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat sebagai satu lagi fatwa baru yang dibuat berdasarkan kepentingan politik semata-mata.

“Dia sudah biasa begitu dengan menjawab lebih kepada politik dan bukan ikut hukum yang ada sedangkan ramai pihak yang nak tahu apa yang berlaku berkaitan dengan video seks terbabit.”

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas Program bersama warga pendidik dan himpunan badan-badan bukan kerajaan di Bahagian Teknologi Pendidikan Pahang, Kuantan, hari Sabtu.

Sebelum ini Nik Aziz telah melabelkan sesiapa yang mengaitkan Anwar Ibrahim dengan video seks yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang itu sebagai tidak akan masuk syurga.

“Sebab itulah pihak berkuasa melakukan siasatan untuk mendapatkan fakta yang sebenarnya sedangkan penting. Ini soal hukum dan semua orang Islam tahu tentang hukum tetapi apa yang penting ialah untuk selesai dengan hak. Nyatakan yang benar walaupun ia pahit. Jadi penting bagi kita untuk jelaskan hal ini.

“Kerajaan tidak eksploitasi untuk kepentingan politik sebaliknya polis hanya membuat siasatan kerana ia didakwa membabitkan ‘seseorang yang ternama,’ tegasnya.

“Apabila keluar video sebegitu, dan ia dikaitkan dengan yang ternama iaitu ketua pembangkang, sudah tentu ramai yang mahu tahu, jadi disebabkan jadi perhatian awam, umum, pihak kerajaan bila dibawa aduan (itu), maka perlu buat siasatan dan perlu bukti fakta yang sebenarnya,” katanya.

Begitulah sikap dan mainan politik Nik Aziz yang sering mengimamkan solat-solat hajat puak pembangkang meminta Allah SWT tunjukkan kebenaran.

Setelah Nik Aziz dan puak pembangkang termasuk Anwar sendiri menyedari hasilnya tidak sebagaimana yang diharapkan, malah kebenaran yang ditunjukkan lebih memburukkan lagi keadaan Anwar, maka Nik Aziz terkunci mulutnya dan melarikan diri ke dalam syurga impiannya.

Nik Aziz.... Nik Aziz....
Sebagaimana diberitakan, video seks yang tersebar di blog tertentu itu telah diCDkan oleh pihak tak bertanggungjawab dan mula dijual di pasar malam sekitar Ahah Alam. Maknanya, dah ada yang dapat buat duit dengan pendedahan video ini di blog....
 
- SM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog