Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 19 Mei 2011

Pendaftar Pertubuhan minta PKR jawab notis secara bertulis, bukannya melalui sidang media... Bangang!

Ada masalah saja panggil sidang media untuk dijadikan modal politik, sedangkan urusan sebenarnya ialah urusan pentadbiran.... Sendiri yang bangang ajak rakyat untuk bela kebangangan yang dilakukan....
JABATAN Pendaftaran Pertubuhan (ROS) pada Khamis mempertahankan tindakan mengeluarkan notis tunjuk sebab pembatalan pertubuhan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pendaftar Pertubuhan, Datuk Abdul rahman Othman berkata, tindakan susulan berhubung notis berkenaan hanya akan diambil selepas pihaknya menerima jawapan bertulis daripada parti itu.

"Tindakan kita ikut prosedur, kalau ada apa-apa pertikaian, parti itu hanya perlu jawab notis berkenaan.

"Mereka diberi peluang untuk memberi penjelasan mengenai kedudukan sebenar," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Khamis.

Beliau menegaskan PKR hanya perlu menjawab notis berkenaan dalam tempoh yang ditetapkan seperti yang diarahkan pihaknya.

"Kita minta mereka jawab, jadi mereka hanya perlu jawab surat berkenaan dengan penjelasan dan bukti di pihak mereka... itu sahaja," katanya.

Ditanya dakwaan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail bahawa ROS berniat jahat kerana menggunakan fasal undang-undang yang salah serta tidak wujud dalam Perlembagaan parti itu, Abdul Rahman berkata perkara itu terpulang kepada tafsiran parti itu.

"Terpulang kepada mereka, kita akan dapat tahu kedudukan sebenar selepas melihat sendiri surat jawapan mereka nanti," katanya.

Pada 9 Mei lalu, berdasarkan Seksyen 13(2) Kenyataan Sebelum Pendaftaran Dibatalkan, Akta Pertubuhan 1966, ROS mengeluarkan notis tunjuk sebab kepada PKR kerana dikatakan dengan sengaja melanggar peruntukan undang-undang berdaftar pertubuhan.

Menerusi maklumat ROS, PKR dengan sengaja melanggar Fasal 32.2.1 Undang-undang Berdaftar Parti kerana memecat keahlian Rajagopal Andaikkalam pada 1 dan 27 April 2009 tanpa terlebih dahulu disoal siasat dan dibicarakan oleh Lembaga Disiplin.
- mStarOnline

SATU MELAYU:
ROS minta jawab melalui surat, haramjadah PKR jawab melalui media.... oghang ka apa?
Begitulah sikap parti jembalang yang suka sangat buat kenyataan media, sedangkan apa yang diminta oleh pihak berkuasa ialah jawapan melalui surat sebagaimana prosidur biasa yang diamalkan.

Surat yang dihantar ROS sepatutnya dijawab, bukannya dibawa kepengetahuan umum untuk dijadikan isu politik. Ini masalah pentadbiran, bukan masalah politik.

Kalau dah jembalang tu bila-bila pun tetap jadi jembalang. Segala urusan mahu diajak rakyat turut sama membela segala salahlaku pentadbiran dan peraturan yang dilakukan oleh pihak pengurusan parti itu.

Lain yang diminta lain pula yang dijawab. Semuanya mesti dibuat melalui sidang akhbar.

Begitulah haramjadnya puak jembalang yang semakin sasau dan tak keruan kerana salahlaku pemimpin mereka sendiri.

Semasa meliwat dan berseronok dengan China Doll tak pun dihebahkan melalui sidang media, tapi bila terkantoi sebuk pulak mengadakan sidang media untuk mengajak rakyat menentang pemimpin negara atas kesalahan sendiri.

Kesalahan sendiri cuba ditutup kemas melalui sidang media yang mengajak rakyat menuduh kerajaan berniat jahat terhadap mereka. Sedangkan yang benar-benar jahat adalah mereka sendiri.

2 ulasan:

Jeepers Creepers berkata...

bodoh melantun puak ni sebenarnya..orang buat parti politik, diapun nak buat juga..inilah jadinya apabila orang bodoh menjadi pemimpin..ditegur dia marah..last last biarkan dia tenggelam dalam kebodohan sendiri.

Melayu Pasir Gudang berkata...

Inilah warna sebenar PKR. Sentiasa kelentong rakyat demi survaival politik rakyat harus di gunakan seoptimum mungkin.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog