Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 17 April 2011

KEPUTUSAN PRN SARAWAK: PKR akan cabar keputusan DUN Senadin

PARTI Keadilan Rakyat (PKR) bercadang memfailkan petisyen pilihan raya untuk mencabar keputusan bagi kerusi N65 Senadin setelah calonnya, Dr Michael Teo Yu Keng, kalah dengan majoriti tipis 58 undi kepada Datuk Lee Kim Shin daripada Barisan Nasional (BN).

Naib Presiden PKR, Tian Chua, menyuarakan rasa tidak puas hati beliau berikutan keengganan Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Chai Ko Het supaya undi dikira semula di pusat penjumlahan undi malam tadi.


"Kami tidak puas hati, beliau (Chai) tidak memberi kami sebarang alasan yang kukuh berikutan keengganannya itu," katanya kepada pemberita.

Lee memperoleh sejumlah 7,334 undi dan mengalahkan Dr Teo yang meraih 7,276 undi.

Penyokong PKR, termasuk Ahli EXCO Selangor, Elizabeth Wong, yang tidak berpuas hati dengan keputusan itu, enggan meninggal stadium tiga jam selepas keputusan diumumkan untuk mendesak Chai melakukan kiraan semula.
- Bernama

SATU MELAYU:
Mencabar sesuatu keputusan pilihan raya memang dibolehkan mengikut undang-undang dan peraturan sedia ada di negara ini. Hasrat PKR nak cabar di mahkamah tu memang wajar dan dibolehkan.

Cuma yang agak kurang syok didengar oleh penyokong tegar pembangkan, khasnya PKR ialah kenapa hanya Naib Presiden yang buat kenyataan itu? Mana perginya Timbalan Presiden, Azmin Ali dan juga Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail?

Nak harapkan Anwar sudah tentu tak boleh sebab sebaik selesai proses mengundi, dia siang-siang dah cabut lari ke luar negara.

Sepatutnya Wan Azizah lerrr.... yang cakap. Baru ada umph.... Bukannya Tian Chua.

Kalau Anwar Ibrahim yang keluarkan kenyataan itu kan lebih baik! Masa kempen bukan main berapi-api lagi, bila dah terdapat tanda-tanda partinya tidak mendapat sokongan padu dia pun apa lagi.... lintang pukang cabut lari....

Sama ada Anwar takutkan wartawan kerana kekalahan pembangkang menawan Sarawak atau sebab takut wartawan telah menyediakan pelbagai soalan sampingan mengenai kes di mahkamah, kes video, kes jam tangan Omega dan kes pendedahan RPK yang pada hari Jumaat dia kata nak komen selepas PRN Sarawak? Kah... kahh... kahhh.... Nuar! Nuar!.... Bilalah kelentong kamu nak dihentikan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog