Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 3 April 2011

ISU VIDEO SEKS: Wajar ditayang di Parlimen


RAKAMAN video aksi seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin parti pembangkang wajar ditayangkan kepada semua wakil rakyat di Parlimen untuk dinilai sendiri oleh mereka.

Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, ia bagi mengelak pelbagai pihak daripada terus membuat spekulasi dan mempertahankan pihak tertentu tanpa melihat rakaman video tersebut.

“Polis sudah mengesahkan bahawa rakaman video itu tulen, maka semua Ahli Parlimen perlu melihatnya dan membuat analisis supaya perkara sebenar dapat disampaikan kepada rakyat di kawasan yang diwakili mereka,” kata beliau dalam kenyataannya kepada Mingguan Malaysia, di Kuala Lumpur, Sabtu.

Beliau berkata demikian mengulas pengesahan ketulenan rakaman video aksi seks itu oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar kelmarin selepas diteliti oleh pakar profesional.

Lum Yong menambah, sebagai sebuah institusi yang `kebal’, pelbagai perkara boleh dibincangkan di Parlimen termasuk menayangkan video terbabit kepada semua wakil rakyat.

Katanya, pembangkang juga tidak seharusnya melihat ia sebagai satu kekangan kerana mereka sebelum ini pernah lantang meminta supaya video seks membabitkan bekas Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, D. P Vijandran ditayangkan di Parlimen pada 1990.

Dalam pandangan serupa, Penyelaras Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) Selangor, K. S Kottapan berkata, penayangan video itu di Parlimen dapat memberi keadilan kepada Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang didakwa sebagai individu dalam rakaman tersebut.

Apatah lagi, katanya, Anwar juga merupakan seorang Ahli Parlimen dan pernah membuat kenyataan menafikan bahawa beliau adalah individu dalam rakaman itu.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, tayangan video itu boleh menentukan tiga perkara penting iaitu soal integriti, kredibiliti dan konspirasi yang menyelubungi isu tersebut.

Katanya, apa yang menjadi keutamaan ketika ini ialah mencari kebenaran di sebalik rakaman video itu, seterusnya siapa berada di pihak benar dan siapa pula di pihak salah.

“Tayangan video itu di Parlimen juga membolehkan rakyat menilai sendiri adakah Anwar benar-benar `pemimpin anugerah Tuhan' seperti yang dikatakan isterinya,” kata beliau.
- Utusan

SATU MELAYU:
Tak payahlah diwajibkan kepada semua ahli parlimen tetapi memadai untuk ahli parlimen yang mahu menyaksikan sendiri apa yang sedang hangat diperkatakan itu sahaja. Dan tayangannya tetap di Parlimen.
Lepas itu barulah semua yang telah melihatnya boleh memberikan komen berdasarkan penglihatan sendiri, bukan sekadar mendengar kata-kata orang lain atau kata-kata penafian oleh tuan badan yang fasik itu.

Yang penting video berkenaan mesti ditonton oleh manusia-manusia seperti Karpal Singh, Lim Kit Siang, Abdul Hadi, Azmin Ali, Fauziah, Teresa Kok, Eli zabeth Wong, Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan lain-lain yang berada di pihak pembangkang yang kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi itu.

Biar mereka sedar daripada ilusi yang dikuasai oleh Anwar Ibrahim selama ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog