Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 8 April 2011

VIDEO SEKS: Kerajaan Tunggu Hasil Siasatan Polis Sebelum Tubuh Suruhanjaya Diraja

KERAJAAN akan menunggu hasil siasatan polis sebelum mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat rakaman video seks melibatkan pelaku mirip Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

"Kabinet hari ini mengambil keputusan untuk menunggu hasil penyiasatan polis dahulu yang bukan sahaja melakukan siasatan tentang ketulenan video itu tetapi mengenal pasti siapakah pelaku di dalam video itu," katanya ketika dihubungi Bernama pada Jumaat.

Nazri berkata kerajaan akan mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja itu sekiranya terdapat pertikaian daripada hasil siasatan polis.

Pada Rabu lepas, beliau berkata penubuhan suruhanjaya itu perlu disegerakan berikutan penafian isteri Anwar, Dr Wan Azizah Ismail yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang suaminya itu adalah lelaki dalam video berkenaan.

Nazri berkata bahawa setelah penafian itu dibuat, rakyat mempunyai hak untuk mengetahui sama ada benar atau tidak Anwar adalah lelaki dalam video itu.

"Dan penyelesaian terbaik bagi isu itu adalah dengan menubuh suruhanjaya diraja," katanya.

Nazri berkata usul untuk menubuhkan suruhanjaya itu dibuat kerana kerajaan mendengar pandangan rakyat dan juga badan bukan kerajaan termasuk Dewan Pemuda PAS yang menyeru agar sebuah suruhanjaya diwujudkan bagi menangani isu itu.
- Bernama

SATU MELAYU:
Tunggggguuuuuuu! Siasatan polis masih belum selesai.

1 ulasan:

Unknown berkata...

biasala tu sebab takut nanti timbul tak puas hati plak di kalangan haprak pembangkang bro, kena selesai satu persatu, biar lambat asal nuar meringkuk..

Harap 1 Melayu dapat menjadi followers di blog saya sebab saya dah masukkan blog saudara di link blog saya. tk

antijumud

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog