Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 7 Mei 2011

DAP Bebas Bersikap Perkauman Kerana Dibela PAS Dan PKR - Puad Zarkashi

PARTI DAP bebas memainkan politik perkauman kerana menyedari tindakan tidak bertanggungjawabnya itu akan dibela oleh rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang, kata anggota Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sentiasa mempertahankan DAP walaupun parti terbabit secara terang-terangan bersikap perkauman di dalam setiap isu yang diperjuangkannya.

"DAP mempergunakan rakan-rakannya, Pas dan PKR untuk menyembunyikan perjuangan partinya yang bersikap perkauman. Setiap kali dia (DAP) bersikap perkauman, Pas dan PKR sentiasa akan mempertahankan mereka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Pemuda Umno Bahagian Batu Pahat pada hari Sabtu.


DAP, katanya, boleh diibaratkan sebagai mempunyai 'imuniti' untuk bersikap perkauman dalam isu politik serta agama kerana ia dibenarkan untuk berbuat demikian oleh Pas dan PKR.

Beliau berkata, DAP tidak pernah memperjuangkan isu sekolah kebangsaan di Parlimen tetapi hanya berminat mengutarakan isu-isu berkenaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Pas dan PKR pula, katanya, dipergunakan oleh DAP untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa ia merupakan sebuah parti berbilang kaum, walaupun secara dasar ia adalah tidak benar.

Beliau berkata, DAP telah berjaya mempergunakan rakan-rakannya di dalam PR untuk keuntungan politiknya sendiri dan ini telah pun terbukti di dalam pilihan raya negeri Sarawak.

Dalam pilihan raya negeri Sarawak bulan lepas, DAP memperoleh 12 kerusi, paling banyak antara parti pembangkang, diikuti oleh PKR dengan tiga kerusi, manakala Pas gagal memenangi sebarang kerusi.

"Adalah amat jelas, pihak yang paling untung di dalam pakatan pembangkang adalah DAP," katanya sambil menambah, DAP mempergunakan Pas dan PKR untuk menyembunyikan imej perkaumannya.

Mengenai pertikaian yang berlaku di dalam pakatan itu berhubung pembahagian portfolio kabinet bayangan Sarawak, Mohd Puad berkata, ia membuktikan kepada rakyat bahawa parti-parti dalam pakatan itu adalah "lapar kuasa."

"Walaupun hanya berebutkan bayang-bayang, tetapi DAP, Pas dan PKR tetap bertikai dan ini hanya menunjukkan sikap sebenar mereka yang lapar kuasa. Mereka bergaduh kerana berebutkan bayangan," katanya.
- Bernama

SATU MELAYU:
PAS dan PKR bolehlah diibaratkan sebagai ‘hulu’ sebilah kapak yang diperbuat daripada sebatang kayu. Tanpa hulu kayu berkenaan, mata kapak yang dibuat daripada besi itu tidak mampu diguna untuk menebang sebatang pokok atau untuk mebelah dan memotong kayu.

Maksudnya, hanya kerana adanya kayu sebagai hulu sebilah kapak, barulah si kapak dapat benar-benar berkuasa atau berfungsi sebagai kapak.

Justeru, dari segi anti-Melayu dan anti-Islam parti DAP, hanya kerana mereka ada sahabat Melayu dan Islam dari PAS dan PKR barulah pemimpin parti itu berani berbuat apa sahaja menzahirkan penghinaan terhadap umat Melayu yang beragama Islam.

Jahanamlah PAS dan PKR demi bangsa Melayu, agama Islam dan negara Melayu, Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog