Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 4 Mei 2011

Ujian Poligraf Bukan Isu - Anwar

Abdul Hadi, Anwar dan Nik Aziz. Tiga pemimpin Melayu yang mahu menggantikan kepimpinan negara sedia ada dengan menjajikan bulan, bintang dan syurga untuk rakyat Malaysia....
KETUA Pembangkang, Anwar Ibrahim pada Selasa menolak cabaran Datuk Shazryl Eskay Abdullah supaya bersama-sama menjalani ujian poligraf bagi memastikan beliau tidak bercakap bohong dalam isu video seks yang didakwa membabitkan dirinya.

Beliau menyifatkan isu tersebut sebagai satu perkara yang tidak perlu diberi perhatian.

“Itu (ujian poligraf) bukan isunya,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat di Petaling Jaya.

Anwar juga enggan menjawab sebarang pertanyaan yang dibangkitkan oleh pemberita mengenai ujian poligraf tersebut sebaliknya beliau membiarkan pimpinan PR menjawab bagi pihaknya.

"Sumpah Eskay ini tak betul," kata Hadi....
Sementara itu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula menyifatkan sumpah laknat yang dilakukan oleh Shazryl Eskay Jumaat lalu sebagai sumpah yang tidak betul.

“Dia (Shazryl Eskay) sudah melakukan sumpah yang salah. Kalau sumpah mesti kena pakai hukum yang ada dalamnya (al-Quran), tapi dia tidak pakai,” katanya.

Beliau berkata, ada perkara yang lebih besar perlu diberi perhatian dan bukannya ujian poligraf tersebut.

Ditanya sama ada sumpah yang dilakukan oleh Shazryl Eskay itu sah atau tidak, Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata: “Tidak betul... tidak betul, angkat kitab sahaja tapi hukum di dalam tidak pakai.”

Pada Isnin, Shazryl Eskay telah menyatakan kesediaannya mengambil ujian poligraf bagi memastikan beliau tidak bercakap bohong dalam isu video seks yang didakwa melibatkan Anwar.

Bagaimanapun beliau menegaskan akan hanya menjalani ujian poligraf itu sekiranya Ketua Pembangkang itu turut sama menjalani ujian tersebut.

“Saya mahu prosedur itu disiarkan secara langsung di televisyen. Saya mahu dunia lihat sesiapa yang benar dan berbohong,” katanya.

Baru-baru ini, Ahli Jawatankuasa PAS pusat, Datuk Husam Musa mencadangkan agar trio Datuk ‘T’ menjalani ujian poligraf bagi membuktikan mereka bercakap benar.

Yang ni betul ke tidak?
Shazryl Eskay; bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim pada 21 Mac lalu mendedahkan kepada sekumpulan wartawan rakaman video kontroversi berkenaan.

Anwar kemudian membuat laporan polis menafikan bahawa beliau adalah pelaku dalam rakaman itu.

Husam yang dipetik dari sebuah akhbar berkata, Datuk 'T' perlu menjalani ujian berkenaan bagi membuktikan bahawa mereka tidak melakukan pendedahan semata-mata untuk kepentingan politik murahan mereka.
- mStarOnline

SATU MELAYU:
Anwar Ibrahim kini telah bersih daripada semua dosa-dosanya setelah mendapat pengampunan daripada Tok Guru Nik Aziz Nik Mat bilamana Ketua Pembangkang itu berangkat menemui Pok Nik di Kota Baharu dan mengaku segala dosa-dosanya sebagaimana dilakukan Eli Wing dahulu.

Anwar tidak perlu melayan permintaan sesiapa setelah  semua pemimpin pembangkang membelanya dengan pelbagai alasan yang tidak jelas maksudnya. Berbelit dan terkeluar dari apa yang dipertikaikan. Lain ditanya, lain yang dijawab.

Dan sekarang Presiden Pas yang masih sayangkan kerusinya itu menjadi pembela utama Anwar Ibrahim. Dia akan ke depan menjawab soalan-soalan yang ditanyakan pihak media.

Yang penting bagi Anwar sekarang ialah para pemimpin Pas tidak meminggirkannya. Seolah-olah nyawa politik Anwar Ibrahim kini berada di tangan pemimpin Pas.

Selagi Pas menyokong Anwar, harapan untuknya menduduki Putrajaya masih cerah.

1 ulasan:

Mordecai Kucai berkata...

Semua orang mintak Anuwar tolak. Ada juga yang orang tak minta Anuwar tolak juga masuk iaitu Jubur dan kemaluan wanita.

Ini 2 perkara yang menjadi isu yang Anuwar suka selesaikan tanpa kata kata atau menggunakan bahasa bahasa mudah seperti, "Are you ok?".

2 perkara yang Anuwar suka selesaikan ialah meliwat dan berzina tanpa segan silu dan secepat mungkin.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog