Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 6 Mei 2011

Kematian Beng Hock dipolitikkan: Hian Wah, Wye Wing dan KSSB harus disiasat....

TINDAKAN mempolitikkan isu kematian Teoh Beng Hock merupakan mainan politik DAP dan penasihatnya, Lim Kit Siang bagi menutup penyelewengan pemimpin parti itu di Selangor.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, banyak penyelewengan berlaku berhubung pemberian kontrak dan penyalahgunaan lesen kontraktor bumiputera kelas F di Selangor.

“DAP dan Kit Siang sengaja menggunakan isu kematian Beng Hock bertujuan mengapi-apikan kaum Cina supaya tidak yakin dengan agensi-agensi kerajaan khasnya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM).
Gobind anak Karpal Singh

“Patutlah Karpal Singh dan Gobind Singh Deo awal-awal lagi tarik diri dari menyertai Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock. Inilah sandiwara DAP di Selangor yang sedikit demi sedikit terbongkar,” katanya kepada Utusan Malaysia di Kuala Lumpur, Khamis.

Semalam, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah; Setiausaha politiknya, Beng Hock dan kontraktor, Lee Wye Wing disyaki terlibat dalam kegiatan menipu kerajaan negeri Selangor dengan menyalahgunakan lesen syarikat kontraktor bumiputera bagi mendapatkan projek serta program di bawah peruntukan wakil rakyat.

Pegawai siasatan Bahagian Pemeriksaan dan Perundingan SPRM, Ahmad Shafik Abdul Rahman @ Alwee berkata, elemen kesalahan di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan dan bersubahat itu ditemui selepas beliau mengambil alih siasatan yang sebelum itu dikendalikan oleh SPRM Selangor mulai 27 Ogos 2009.

Datuk Musa Sheikh Fadzir
Musa berharap, dengan segala bukti yang diperolehi, SPRM akan terus menyiasat Hian Wah, Wye Wing dan Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. (KSSB) yang bertanggungjawab menyalahgunakan lesen syarikat kontraktor bumiputera bagi mendapatkan projek serta program di bawah peruntukan wakil rakyat.

Langkah sedemikian katanya, akan dapat meningkatkan kembali keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap SPRM.

“Rakyat Selangor juga perlu sedar bahawa DAP dan Kit Siang sengaja mempolitikkan isu kematian Beng Hock supaya SPRM tidak teruskan siasatan terhadap perasuah-perasuah ini (Hian Wah, Wye Wing dan KSSB),” katanya.
- Utusan

SATU MELAYU:
Pada peringkat awal DAP memainkan isu mendesak kerajaan menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat kematian Teoh dengan harapan SPRM dapat dipersalahkan dan dalam masa sama isu penyelewengan parti itu dalam ‘menyamun dan merompak’ wang rakyat Selangor dapat dialihkan.

Setelah suruhanjaya ditubuhkan dan penyiasatan dimulakan, DAP melalui Karpal Singh dan anaknya Gobind mula sedar bahawa prosiding suruhanjaya akan membuka tembelang DAP. Maka lintang pukanglah dua beranak itu cabut lari meninggalkan siasatan oleh suruhanjaya.

Kini tembelang DAP telah terbongkar....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog