Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 9 Julai 2011

BERSIH 2.0: Penyokong Mula Bersurai Di Stadium Merdeka. Anwar awal-awal lagi dah cabut lari ke hotel.... Kesian lembu-lembunya kena kencing....

Berlakon macam nak mamposss... Anwar Ibrahim ditenangkan anaknya, Nurul Izzah di bilik Hotel Hilton KL selepas dikatakan cedera semasa polis melepaskan gas pemedih mata di sekitar Kuala Lumpur. Poorahhhh.... itu semua auta dan temberangnya nak selamatkan diri. Yang lain kena tangkap dia sedap-sedap duduk hotel. Bila Wan Azizah dan anaknya tak ada nanti, dia panggillah China Doll untuk urut badannya yang lengoh-lengoh tu.... 

PULAKKK.... DAHHHH! Dia dah buat wayang lagiiiii....
Pandikutty berlakon macam nak mampoosss.... Nanti ada peluang tak hadirkan diri di mahkamah untuk bela diri atas tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azkan.... kan!... kann!... kannn!
PENGKHIANAT negara Anwar Ibrahim berjaya melarikan diri daripada di tahan pihak polis apabila dia mendakwa cedera di bahu dan balik ke hotel bersama isterinya – Wan Azizah, bukannya China Doll, key!

Begitulah cara Anwar setelah berjaya mempengaruhi mereka yang bebal dan bangang mengikut kehendaknya menentang kepimpinan negara.

Bila keadaan menjadi kelam-kabut dia cabut lari dengan pelbagai alasan. Siapa yang pernah mengikut Anwar di zaman mudanya dulu mengadakan tunjuk perasaan pelajar tahu dan faham sangat apa yang dilakukannya pada perhimpunan Bersih 2.0 ini.

Dia cabut lari dan buat-buat sakit.... Rupa macam nak mamposss... Sebenarnya dia nak selamatkan diri. Haramjadah punya Nuar!

Pada perkembangan lain penyokong-penyokong Bersih 2.0 yang berhimpun di luar Stadium Merdeka sejak pukul 2.30 petang mula bersurai dari kawasan bersejarah itu di Kuala Lumpur.

Sementara itu, sekumpulan penyokong perhimpunan haram itu dipercayai mula berhimpun di sekitar Kuala Lumpur, menurut sumber polis.

Sementara itu, polis mula membuka halangan-halangan di sekitar stadium berkenaan walaupun masih ramai berada di kawasan tersebut.

Perhimpunan di luar Stadium Merdeka itu diketuai oleh Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Saiddan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa.

Laman Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengeluarkan senarai pemimpin-pemimpin pembangkang dan Bersih 2.0 yang ditahan.

Mereka ialah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (KL Sentral); Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (Jalan Mahameru); Naib-naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar dan Salehuddin Ayub (KL Sentral); Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fauziah Salleh (KL Sentral) Naib Presiden PKR, Tian Chua (KL Sentral); Penganjur Bersih, Datuk S. Ambiga (KL Sentral) dan Datuk Abdul Azeez Rahim (Jalan Bukit Bintang).

Sementara itu empat pemimpin tertinggi pergerakan Pemuda Umno termasuk Ketuanya, Khairy Jamaluddin ditahan sekitar pukul 2.45 petang kerana berdegil untuk meneruskan perhimpunan Patriot yang bermula di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur petang Sabtu.

Tiga yang lain adalah Penolong Setiausaha Pemuda Umno, Datuk Megat Firdaus Megat Junid; Exco Pemuda Umno, Lokman Adam dan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.

Berlaku pertembungan di antara kumpulan itu dengan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU).

Tindakan itu menyebabkan pasukan FRU melepaskan gas pemedih mata dan meriam air ke arah penyokong Patriot.

Beberapa penyokong perarakan itu turut ditahan.

Tiada kecederaan dan kerosakan dilaporkan akibat perarakan itu.
- Sumber: mStarOnline

SATU MELAYU:
Yang si Khairy tu buat hal nak tunjuk garang tu apa hal? Kalau berani pergi ler ketuk kepala Anwar Ibrahim yang jadi ibu kepada segala permasalahan negara tu.... Nak melalak macam penghianat negara tu apasal pulak.
Khairy pun teringin nak jadi pengkhianat juga ker?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog