Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 5 Julai 2011

Sebelum jadi ‘Sembah Derhaka’, batalkan dahulu perhimpunan sebelum menghadap Agong - TPM



TIMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga membatalkan dahulu perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) sebelum menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

"Dengar-dengar katanya dia (Ambiga) nak menghadap Yang di-Pertuan Agong. Saya fikir elok dibatalkan dulu perhimpunan haram Bersih sebelum menghadap Tuanku Mizan.

"Saya bimbang tak tahu apa yang akan disembah oleh Ambiga, yang saya takut akan jadi sembah derhaka," kata Muhyiddin di hadapan kira-kira 5,000 masyarakat berbilang kaum di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJKC) Machap Baru, Alor Gajah, Isnin malam.

Timbalan Perdana Menteri menghadiri majlis Jamuan Perdana Kenduri 1Malaysia Rakyat Berbilang Kaum negeri Melaka yang merupakan acara terakhir dalam lawatan kerja sehari beliau dengan program ‘Turun Padang’ di negeri itu pada Isnin.

Ambiga pada Isnin menyuarakan hasrat akan membuat keputusan sama ada akan meneruskan atau membatalkan perhimpunan haram Bersih selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong. Ambiga berkata, pihaknya akan menghantar surat permohonan kepada pihak Istana Negara hari ini supaya pertemuan antara Seri Paduka dan Bersih dapat diadakan sebelum Sabtu ini.

Muhyiddin berkata, perhimpunan haram itu boleh menyebabkan negara yang masyarakat berbilang kaum hidup aman dan damai sejak 54 tahun merdeka akan menjadi huru-hara.

Keadaan itu juga, katanya, akan menjadi lebih teruk hingga boleh menjejaskan ekonomi negara dan rakyat hidup menderita.

Terdahulu, beliau meminta semua pihak menghormati dan mendengar nasihat Yang di-Pertuan Agong agar tidak terlibat dalam perhimpunan haram anjuran anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Katanya, seruan tersebut tidak boleh dipandang remeh oleh semua pihak kerana Seri Paduka selaku ketua negara mahu keamanan dan perpaduan dalam negara dikekalkan.

''Isu perhimpunan haram Bersih kini sampai ke tahap membimbangkan kalau-kalau berlaku ia boleh membawa perkara buruk kepada negara dan keadaan ini jelas membimbangkan Yang di-Pertuan Agong selaku ketua negara.
- Utusan

SATU MELAYU:
Apa sebab si betina kafir harbi itu nak tunggu titah perintah Tuanku Mizan pulak?
Bukan Tuanku yang suruh dia buat NGO Bersih dan adakan perhimpunan pada Sabtu ini?
Lagi pun Bersih adalah sebuah pertubuhan haram yang tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan.

Dia yang sanggup jadi alat puak pembangkang serta anasir luar yang mahu jahanamkan negara ini melalui Bersih yang diterajuinya, tetiba minta Yang di-Pertuan Agong pulak menentukan sama ada nak terus atau batalkan.

Apa muslihat haramjadah ini?
Nak babitkan Yang di-Pertuan Agong pulak?
Memang patut makhluk perosak ini dinyahkan dari bumi Malaysia atau dari dunia ini.

Apala punya kongkalikong nak perbodohkan rakyat yang menyokong mereka. Dahlah mereka tu memang bebal dan sengal kepala hotaknya, janganlah nak diperbodoh pulak oleh Ambiga dengan berselindung di sebalik pra-syarat titah Tuanku Mizan.

Haramjadah punya betina kafir harbi yang mempermainkan Insrirusi Raja-raja Melayu setelah menyedari Bersih 2.0 yang dicanang sebagai perhimpunan terbesar rakyat itu gagal mendapat sokongan.

Apapun, SM ucap terima kasih kepada rakyat Malaysia yang membantah dan menentang penganjur Bersih 2.0, terutamanya NGO Melayu yang dengan berani menyuarakan pendirian. Mereka bukan main-main atau sekadar mencari nama, walaupun mungkin ada yang bermaksud sedemikian.

Yang lebih penting, tindakan Melayu Pulau Pinang mengajar Lim Guan Eng apa maksud dan akibat tunjuk perasaan kepada kehidupan rakyat melalui ‘Protes Komtar’, menyedar dan mengecutkan teloq Lim dua beranak.

Keadaan menjadi lebih teruk untuk mereka dua beranak apabila NGO Melayu Pulau Pinang berjanji akan adakan prtotes yang jauh lebih besar dan hebat lagi jika Bersih 2.0 diteruskan. Pulau Pinang akan dipastikan jadi kelam-kabut dan silap haribulan boleh tercetus rusuhan kaum di sana.

Lim dua beranak jadi kecut perut dan sebagai penggerak dan pencetus idea utama kepada gerakan menjahanamkan negara Malaysia, Lim dua beranak mungkin meminta Ambiga cari muslihat baru untuk batalkan Bersih dalam keadaan yang tidak memalukan puak pembangkang.

Syabas rakyat Malaysia. Tahniah kepada umat Melayu yang dengan penuh semangat bangkit menentang pengkhianat negara -  Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Mat Sabu, yang berselindung di sebalik bontot Ambiga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog