Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 3 Julai 2011

Ahli Parlimen Bakri ditahan guna taktik licik promosi Bersih. Haramjadah punya muslihat.... Sial!


AHLI Parlimen Bakri, Er Teck Hwa dan lima ahli Pemuda DAP ditahan polis ketika menggunakan taktik licik untuk mempromosi Bersih di Pasar Taman Sri Tebrau, Johor Baharu, hari ini.

Berpakaian kuning dengan perkataan Bersih dan gambar penyapu dan penyodok, risalah yang disebarkan juga disifatkan sebagai licik kerana tidak mempromosi perhimpunan haram itu secara langsung tetapi berselindung di sebalik nama gotong-royong membersih rumah.

Teck Hwa dan pemimpin Pemuda DAP Johor, Tan Hong Ping dan empat yang lain ditahan dan dibawa ke balai polis Taman Pelangi, Kuala Lumpur, dalam satu lagi episod tindakan polis terhadap sebarang aktiviti 'BERSIH'.

Bagaimanapun, ketika dihubungi, Er menafikan kehadiran mereka di pasar Taman Pelangi pagi ini ada kena mengena dengan perhimpunan BERSIH 2.0 YANG dirancang pada 9 Julai.

Er berkata beliau dan Tan hanya menjalankan kempen kebersihan 'gotong-royong' dengan tema "Negara Bersih, Rakyat bertuah".

"Saya fikir pihak polis terlalu sensitif. Tema kami adalah Negara Bersih, Rakyat Bertuah, tetapi mereka tidak mahu menerima penjelasan mengenainya," kata pemimpin DAP itu.

Baju kuning yang mereka pakai juga direkabentuk berbeza dari baju-T BERSIH yang sehingga ini menyebabkan lebih 100 aktivis politik dan sosial ditahan minggu lalu.

"Kami juga menyebut bahawa kempen itu tidak berkaitan dengan perhimpunan BERSIH di Kuala Lumpur pada 9 Julai," kata Er, tetapi ia tidak dapat menyakinkan 20 anggota polis yang tiba di pasar itu sejurus selepas mengetahui tentang aktiviti kumpulan tersebut.

Begitulah muslihat licik puak chauvanis Cina DAP haramjadah yang mempersendakan tugas polis serta apa yang ditentang oleh majoriti umat Melayu masa kini.

Memang mereka berniat membakar kesabaran orang Melayu dengan begitu licik.

Dia ingat dia pandai dan boleh permainkan perasaan orang Melayu yang mula bangkit menentang puak chauvanis yang tak sedar diri mereka itu adalah berasal daripada keturunan pendatang haram ke negara ini.

Apa rasa orang Cina kalau orang Melayu pulak berkempen dengan kain rentang tertulis ‘Halau China balik ke negara asal mereka’ berserta gambar penyapu?

Apabila kaum Cina membantah, orang Melayu akan kata: “Kita cuma minta kerajaan halau pendatang dari negara China yang datang ke negara ini sebagai pelancong tetapi sebenarnya berniaga tubuh badan sebagai pelacur. Kita bukan halau orang Cina.

“Lihat pada ejaan sepanduk tu, China bukannya Cina. China bererti warga negara China sementara Cina bermaksud kaum Cina yang diberi taraf warganegara Malaysia menjelang kemerdekaan negara pada tahun 1957.”

Apa rasa kaum Cina kalau orang Melayu buat macam itu dan berarak di sekitar bandar-bandar di negara ini?

Haramjadah punya taktik.... sial....

2 ulasan:

Melayu Pasir Gudang berkata...

TWO THUMB UP. SYABAS BRO.Syabas PDRM Johor. Pantas bertindak sebelum Parah.Ahli UMNO Johor juga perlu pantas bertindak melapurkan apa sahaja perhimpunan cina yang mencurigakan.

TiS berkata...

Lagi haramjadah, dia tinggalkan Bakri, datang ke Johor Bahru.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog